donderdag 25 augustus 2016

Cicade en Mantis in Spanje.

Hier in Spanje hebben we in de maanden juli,augustus en september het geluid van de cicaden. Ze zoeken elkaar op en maken gezamelijk een oorverdovend geluid om de vrouwtjes te lokken...(als ik vrouwtje was dan zou ik juist maken dat ik weg kom.....) Maar ook dat is de natuur.



Het hele jaar door kom ik in de tuin mantissen (bidsprinkhanen) tegen, vele verschillende soorten en maten. Ze zien er een beetje vreemd uit maar voor ons totaal ongevaarlijk. Ze kunnen uren stil in een struik of boom hangen en zodra er een insect binnen grijpafstand is pakt hij die met zijn voorpoten. Ook eten ze als het zo uitkomt rustig hun soortgenoten.


Ik bescherm ze zoveel mogelijk want ze helpen mij ook met het verminderen van schadelijke insecten.

Een volwassen matis kan vliegen maar ze beperken dat zoveel mogelijk.

Het lijken heel nieuwsgierige insecten, ze volgen je met het kleine kopje om je goed te zien.



Bedankt voor je bezoek en je eventuele reactie.
Thanks for your visit and comment.
Gracias para tu visita


1 opmerking: