zondag 24 januari 2021

Embalse de Argos, Murcia

 Embalse los Argos

In oktober 2020 reden we binnendoor via de Embalse Alfonso XIII en via de plaats Valentin,  naar deze kleinere embalse . Zo enorm veel van deze stuwmeren zijn er in Spanje te vinden en allemaal hebben ze hun eigen natuur en vaak schitterende omgevingen,

Klein, want hij bevat maar 7 - 10 hm3 (nu 70% gevuld), en werd 1970 gebouwd. Ook deze wordt gevoed door de rio Segura en bevindt zich in een beschermde vogelzone van Sierra de Molino y Llanos del Cagitan. Ligt tussen de Sierra de la Puerta en de Cabezo de Juan Gonzalez in.  De landbouw i/d directe omgeving van Cehegin en Calasparra profiteren v/h water. 

Nicole kon het niet laten, om toch wat stenen te stapelen....
te verleidelijk om zo maar langs te lopen...





Vanuit embalse los Argos vertrokken we via Cehegin over Bullas-Murcia weer naar huis. Een mooie dag, veel natuur, mooie indrukken en warm weer.





Bedankt voor je bezoek en je eventuele reactie.
Thanks for your visit and comment.
Gracias para tu visita.

1 opmerking:

  1. Hoi Joost en Nicole,
    prachtig om deze meren te zien en ik kan ook wel begrijpen dat Nic stenen wilde stapelen.
    Zou ik ook doen als ik daar langs zou lopen hihi.....
    Schitterende meren en werkelijk hele mooie uitzichten. Als ik ooit nog eens in Spanje kom......

    Groetjes van mij en,
    blijf veilig en gezond hé.
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen